-
Klarlægge fremtidig praksis i HR-arbejdet og rollerne i organisationen (HR-afdelingen og linjeledere) (hvis ikke det allerede er gjort i et strategiarbejde)
-
Etablere baseline for fremtidig forbedring af såvel proceseffektivitet som leverancekvalitet
-
Evaluere den aktuelle effektivitet og leveancekvalitet
-
Standardisere praksis på tværs af organisationen
-
Afdække aktuel viden og kompetenceniveau blandt HR-praktikere
- Forbedre proceseffektivitet og leverancekvalitet I forhold til kernekunderne
HR-audit
Formål
Indhold/metode
-
Her tages afsæt i HR-processerne (HR-landkortet) + strategiproces-implementeringsprocessen.
-
Der er fokus på både proceseffektivitet (fx gennemløbstid) og kvalitet i leverancerne (fx antal kompetente kandidater til en given stilling - hvis fx vi tænker på rekrutteringsprocessen).
-
Proceseffektivitet:
Både designet af processerne og rollerne belyses. Endvidere belyses hvorvidt processerne følges og rollerne udleves.
-
Leverancekvalitet:
Afdæk kundebehov/krav til leverancerne og mål op imod faktisk leveret.
Hvad vi ellers tilbyder
· HR-foranalyse
· Organisationsdesign/Organisational review
· Human Capital audit/kompetencestrategi
· HR-strategi & HR-arkitektur
· Design af HR-arkitektur
· HR-businesscases /cost-benefitanalyser
· Design/skræddersyning af HR-løsninger
· HR-performancemåling
· HR-rolletræning mv.